§ 1 DEFINICJE
Użyte w  Regulaminie pojęcia oznaczają: Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie  z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną  lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży; Kodeks  Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze  zm.); Regulamin – niniejszy Regulamin  świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego koszulekaplanskie.pl; Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy  dostępny pod adresem 
https://koszulekaplanskie.pl 
za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać  Zamówienia; Strona Internetowa Sklepu -  oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy,  działające w domenie koszulekaplanskie.pl; Sprzedawca - oznacza  działalność gospodarczą pod nazwą ZAKŁAD PRODUKCYJNO-HANDLOWY KRAWIECTWO  Małgorzata Orzeł z siedzibą w Kierlikówka 108, 32-732 Kamionna, telefon  kontaktowy: 14/6137702, NIP: 8681414869 , REGON: 1201599561 wpisaną do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez  Ministra Gospodarki; e-mail: 
koszule@poczta.onet.eu,
 będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego; Towar – oznacza produkt przedstawiony przez  Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem  Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży – umowa  sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy ZAKŁADEM  PRODUKCYJNO-HANDLOWYM KRAWIECTWO   Małgorzata Orzeł a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu  internetowego Sklepu; Ustawa o świadczeniu usług  drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług  drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające  bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i  liczbę Towaru.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE I KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
  - 
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa  autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny  internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy,  logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów  i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji  towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do  Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i  zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- 
Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i  korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z  zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby  nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które  zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności stosować programy  antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
§ 3 ZAMÓWIENIA
  - 
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią  oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie  Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- 
Zamówienia można składać przez stronę internetową wypełniając  formularz zamówienia na stronie.
- 
Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na  dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia składane w dni powszednie po  godz. 17.00, w soboty oraz w niedziele i w święta rozpatrywane będą w  kolejności ich złożenia od najbliższego dnia roboczego.
- 
Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest podanie numeru  telefonu i adresu e-mail. Po złożeniu zamówienia otrzymacie Państwo e-mail z  prośbą o jego potwierdzenie. Numer wymagany jest przez przewoźnika w celach  kontaktu przy dostarczeniu przesyłek.
- 
Zamówienia nie potwierdzone nie zostaną zrealizowane. Może się  zdarzyć, że Państwa adresy e-mailowe są wpisane nieprawidłowo, w przypadku  niepotwierdzonego zamówienia w przeciągu 5 dni będziemy się kontaktować z  Państwem telefonicznie w celu potwierdzenia zamówienia lub jego ewentualnego  anulowania.
- 
Zamówienie produktu jest równoznaczne z obowiązkiem zapłaty i z  wyrażeniem zgody na dobrowolne zawarcie umowy kupna-sprzedaży, a także  oświadczeniem o znajomości regulaminu działalności sklepu i jego  przestrzeganiu.
- 
Wszystkie towary dostępne w sklepie 
koszulekaplanskie.pl 
pochodzą z legalnych źródeł.
- 
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym  Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów  Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w  związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze  sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
- 
W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem  klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego  realizacji w jeden z następujących sposobów:
    - 
Wybór  innego towaru z oferty sklepu (z możliwością dopłacenia lub zwrotu  niewykorzystanych środków)
- 
Całkowity  zwrot w wysokości ceny brakującego towaru.
§ 4 DOSTAWA
  - 
Zamówienia wysyłane są pod adresy znajdujące się na terytorium  Polski.
- 
W przypadku chęci zamówienia i dostarczenia przesyłki do innego  kraju, przed złożeniem zamówienia wymagany jest kontakt (mailowy lub  telefoniczny) w celu ustalenia możliwości wysyłki pod wskazany adres oraz jej  szczegółów.
  - 
Zamówienia realizowane są za pośrednictwem Poczty Polskiej lub  firm kurierskich. Kosztami dostawy obciążony zostaje Kupujący, chyba, że  uzgodniono inaczej. Koszty dostawy określone są w cenniku dostawy.
- 
Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem  Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- 
Zgodnie z art. Art. 491. § 1. Kodeksu Cywilnego w przypadku  nieodebrania przesyłki, powtórna wysyłka możliwa jest wyłącznie po uiszczeniu  przez Kupującego kwoty ponownego kosztu wysyłki oraz opłaty za zwrot przesyłki  naliczanej zgodnie z cennikiem firmy kurierskiej lub poczty.
- 
Przy odbiorze paczki prosimy sprawdzić, czy przesyłka nie jest  uszkodzona lub czy nie brakuje towaru . W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia  czy braku, należy w obecności listonosza lub kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić,  czy towar zamówiony przez Państwa zgadza się z zamówieniem i czy nie został  uszkodzony w czasie transportu. Jeśli produkty okażą się zgniecione, ubite,  czegoś brakuje itp., należy w obecności doręczyciela spisać protokół  reklamacyjny.
- 
W przypadku stwierdzenia niekompletności towaru lub niezgodności  towaru z zamówieniem, należy spisać formularz reklamacyjny POBIERZ, a następnie  złożyć zgłoszenie reklamacyjne na adres 
koszule@poczta.onet.eu. 
Jeśli  reklamacja dotyczy uszkodzenia podczas transportu prosimy o dołączenie  protokołu reklamacyjnego. Koszty związane z odesłaniem reklamowanego towaru  ponosi klient, zaś sklep zwraca koszty towaru oraz najtańszej formy przesyłki  dostępnej w sklepie natychmiast po otrzymaniu paczki i rozpatrzeniu reklamacji.  Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich  wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a  jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów),  sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne  w sklepie towary do wyboru. Prosimy przed odesłaniem towaru skontaktować się z  nami pod nr telefonu 734162840 lub e-mailem 
koszule@poczta.onet.eu
 .  Pozwoli to na ustalenie właściwej procedury reklamacji. 
§ 5 PŁATNOŚĆ
  - 
Możliwe są następujące formy płatności: zwykłym przelewem lub za  pobraniem (płatne przy odbiorze-kurier lub poczta).
- 
W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko osoby kupującej  oraz numer zamówienia.
- 
W przypadku braku wpłaty należności za zamówienie w ciągu 5 dni  roboczych, podejmujemy próbę kontaktu. W przypadku jeśli nie uda się  skontaktować z klientem, zamówienie zostanie anulowane.
§ 6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
  - 
Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach  konsumentach (Dz. U. z 2014 r., nr 827) Kupujący będący konsumentem nie ma  prawa do odstąpienia od umowy,(dotyczy koszul na zamówienie lub na wymiar)  ponieważ przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, która została  wyprodukowana według wytycznych konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego  zindywidualizowanych potrzeb. Towar ten nie może być sprzedany innemu  klientowi.
- 
W momencie gdy zamówienie nie trafiło jeszcze do produkcji, a  żaden projekt lub inna czynność związana z przygotowaniem zamówienia nie  została podjęta, możliwy jest pełny zwrot środków i anulowanie zamówienia.
- 
W przypadku gdy klient dokonał zamówienia i je opłacił, oraz  wykonany został dla niego projekt graficzny(dotyczy koszul okolicznościowych-z  haftowanym logo) klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy i anulowania  zamówienia.
§ 7 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
  - 
W  przypadku wadliwości produktu, Kupującemu przysługuje prawo do roszczenia z  tytułu rękojmi na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i  następnych.
- 
Aby  złożyć reklamację, należy przesłać protokół reklamacyjny wraz z wadliwym  produktem, paragonem (lub fakturą VAT) lub inny dowód zawarcia transakcji  (potwierdzenie przelewu, itp).
- 
Sprzedający  nie odpowiada za szkody wynikłe podczas transportu z winy firmy przewozowej.
- 
Koszty  przesyłki reklamowanego produktu w całości pokrywa kupujący.
- 
ZAKŁAD  PRODUKCYJNO-HANDLOWY KRAWIECTWO Małgorzata Orzeł jako sprzedawca odpowiada  wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, za  niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w  zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
- 
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych  prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres  e-mail: 
koszule@poczta.onet.eu
- 
ZAKŁAD PRODUKCYJNO-HANDLOWY KRAWIECTWO Małgorzata Orzeł  zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej  reklamacji w terminie do 14 dni roboczych, a gdyby to nie było możliwe, do  poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.  Formularz reklamacyjny uzyskać można pod adresem 
koszule@poczta.onet.eu
- 
Sprzedawca  odmówi reklamacji gdy:
    - 
wada  dotyczy niewłaściwego użytkowania przez kupującego,
- 
kolorystyka  delikatnie odbiega od treści przedstawionych na ekranie urządzenia kupującego,  wynikłe z różnej interpretacji kolorów przez każde urządzenie,
- 
różnicy  w kolorze wynikłej z przyczyn czysto technicznych.
- 
dotyczą  one składowych produktu, których specyfikację poznał kupujący na stronei sklepu  przed złożeniem zamówienia.
§ 8 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  - 
Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych  Sprzedawcy dobrowolnie w ramach składanych zamówień oraz w ramach świadczenia  przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności  określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
- 
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji  zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz innych  celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie  przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta zgodnie z obowiązującymi  przepisami prawa.
- 
Zbiór danych osobowych przekazanych Sprzedawcy zgłaszany jest  przez Sprzedawcę Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- 
Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z  tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie składania  zamówienia uniemożliwia jego złożenie i realizację.
- 
Klienci sklepu mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich  poprawienia oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.
- 
Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z  prowadzonego zbioru. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli  Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył  obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do  wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- 
Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada  wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub  wykorzystaniem.
- 
Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie  niezbędnym do realizacji Dostawy.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  - 
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy sprzedawcą  a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego,  zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów  Kodeksu postępowania cywilnego.
- 
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają  zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług  drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.